Wednesday, July 6, 2011

this is a sad story by me: rara

hi hari khamis. aku mengambil masa yang panjang untuk berfikir sejenak, apa yang aku dah buat yang lepas lepas.begitu terkilan bila dia tak pernah mengatakan kata PUTUS tapi aku yang mule kan, bila aku cube untuk bersama dengan dia, dia tetap buat tidak endah dengan apa yang aku cube sampai kan,sampai kan aku sendiri menjadi sangat gila,baru aku faham kenapa dia sendiri tanak katakan sebab memang benar semua yang dah jadi salah aku sendiri sampai kan aku tak sedar begitu indahnya masa masa lampau bersama si dia, sampai kan aku sendiri tidak sedar yang aku dah hilang kawalan tanpa di dampingi oleh orang yang pernah menyanyangi aku, kenapa aku sebodoh itu tidak pernah bersyukur dengan kehadiranye?aku cube memulakan hidup baru dengan berjumpa seorang lelaki yang bernama HASYIM BIN YUSOF. sampai kan aku membuat dia jatuh cinta dengan kehadiran aku, dan aku percaya lambat laun aku juga jatuh cinta dengan si dia. dan memang benar apa yang aku lakukan, setiap gerak geri aku menjadi suatu yang tak di duga olehnye,dan kemudian kami jatuh cinta bersama untuk masa yang singkat selama seminggu, aku cube untuk terima dia dalam hidup aku, tapi hati aku tetap masih mahukan hasif, dan bila aku sedar aku sendiri dah terlalu alpa tengtang kesetiaan, dan mula la aku rasa ketidak serasian aku dengan HASHIM,aku terpaksa untuk tidak bersama si dia dan sanggup menggu HASIF sepanjang hidup aku,dan hari itu, HASHIM cari jalan yang singkat untuk melupakan aku seketika,dia cuba untuk buang aku jauh jauh, dia mabuk dan sanggup cedera kan diri sendiri.aku jadi serba salah.. maaf kan I ye HASIM,i dah cube untuk dengan you ,tapi tetap ta boleh, kate kate you bagi i semangat , 'GUNA KAN AKAL,JANGAN IKUTKAN HATI' ye i dah guna kan akal i yang kurang bijak ini untuk lupekan you, lepaskan you,i percaya u lelaki yang kuat, dan i terlalu ikutkan hati i untuk buang semua bende bende lepas dengan perkara remeh, pill menjadi teman hiburan, itu yang i selalu buat untuk lepas kan semua kesedihan, jadi maafkan la i, sebab i masih pilih HASIF,sebab i percaya i boleh yakin kan semula hubungan kami dan i takan kalah dalam semua ne,carik la penggantin, u senag berkawan, lambat laun u akan jumpe.
kat sine ape aku cube nak kongsi. selepas berbulan lama nye HASIF tinggalkan aku,aku jadi sangat sangat gila, gila bayang. bayangan hasif selalu menghampiri aku, aku menangis setiap kali aku di dalam bilik, keluar ke kuala lumpur, di kedai makan ,sedang kan aku baru terjaga dalam tidur yang tidak lena. aku habeskan masa aku untuk mengingati dia, tidak pernah aku lupe walau pun aku ke mana mana,setiap sudut dan pelusuk dunia penuh dengan kenangan aku dan HASIF. susah sangat aku nak berjalan sendiri sampaikan aku sendiri lupe dengan diri aku yang sudah tidak terurus, tidak ke kelas seperti biasa macam dulu dulu, dah 2 bulan. aku merana seorang diri, kalau dia tak tahu itu tak ape, hasif sendiri dah buang aku jauh jauh. tapi aku masih tak kesah. aku tetap mahukan dia. aku berjanji yang aku tidak akan berkahwin dengan mana mana lelaki selain dia. dan itu sangat pasti, entah kenape yang selalu bermain di fikiran aku, aku cube jadi kuat untuk lupekan semua tu, tapi tetap tak boleh, sepanjang hidup aku ,aku tak pernah rasa macam ne merana. pernah ke korang bercakap sendiri sedangkan korang tahu dia tidak hadir pun di hadapan kita, tapi aku pernah dan perasaan itu masih kekal dengan diri aku. aku faham apa jenis perempuan yang dia mahukan, tapi kenapa dia yang mulakan dulu. memang face book punca bergaduh. kadang kadang aku letih untuk berlaku setia. dan bila aku menjadi setia,dia sendiri yang cube robohkan kesetiaan aku dengan dia. mungkin korang tak faham. memang susah. dah banyak perkara aku cube tunjuk kan, pada hasif yang aku lah akan bersama dia. hari ne mungkin muktamad bagi aku punya cerita cinta, tapi aku akan tetap ingatkan diri aku sendiri. Hasif yang ajar aku setia,Hasif yang ajar aku untuk selalu bersama,Hasif yang ajar aku untuk menjadi seorang yang baru,Hasif pernah membentuk aku untuk kekal menjadi wanita berkualiti,Hasif yang pernah aku sanjung kerana segala pengorbanan dia terhadap aku,aku tetap menghormati dia, dan tidak akan marah kan dia, buat lah apa yang dia mahu kan,dan aku tidak akan larang lagi, cume tolong la aku yang dah tak bermaya,aku hidup dengan senyuman palsu setiap hari aku cube sorok kan, tetap aku ingin menang kan Hasif walau pun ibu aku sendiri tak pernah suka pada dia, aku tetap sanjung dia tinggi. aku sanggup berisiko dengan keluarga semata mata HASIF. aku hilang akal,aku buntu,aku hilang wawasan dan maruah diri,kerana seorang lelaki yang bernama HASIF,aku menjadi seorang yang dia sendiri kata HEBAT suata masa dulu, tapi sekarang hebat tu dah tiada. aku sendiri lemah,cepat lupe kan janji janji kami. rasa na ketawa dalam duka bila teringat kami ke kuala lumpur elauan pertama HASIF rm500,dia keluar kan dan belanja aku macam macam. makan,minum, duit belanja dia beri kat aku, bawa jumpe ibu, kak long,kak na dan anak buah dia,sedara terdekat... boleh ke aku senang senang lupe kan dia? kalau aku takde perasaan,aku ne robot boleh la,tapi aku ada hati,perasaan. aku ta boleh lupekan dia. masa aku dah singkat dengan banyak chemical yang aku dah rasa, aku dapat tahu ajal aku pasti cepat, kerana cinta dah remuk berkecai,aku korban kan organ organ aku dengan banyak dadah. aku sakit. aku sakit ,faham tak ? 4 hari berturut turut aku tidak berhenti minum alkohol, seminggu yang lepas dan beberapa bulan yang lepas selama 2 minggu sekali aku tidak henti ambil semua jenis dadah. ape aku buat ne ya ALLAH. Ya ALLAH ya TUHAN ku, kau la yang SATU. panjang kan la hidup ku ini jika ada lagi kesempatan, tetapi tamatkan la riwayat hidup ku ini jika terlalu banyak dengan dosa dosa najis dadah. aku terlalu berdosa kerana seorang lelaki sahaja. aku tak sanggup lakukan lagi. aku betul betul ingin kan pintu taubat. tolong la hasif, kalau awak masih sayang kan saya tapi tak nak cakap, tolong la bagi peluang terakhir kat saya. tolong la, saya sanggup merayu. saya tak akan ulang lagi apa saya dah buat. saya betul betul kecewe dengan keadaan teruk. saya tak sanggup dah hidup macam ne, bawa la saya ke kehidupan yang normal, ketawa, menagis, dan bahagia, dengan apa cara pun saya tetap percaya. yang kita sama sama menyesal. maafkan saya, ... 

*rara was crying while she write all of this. and she never stop. she try to reach her phone and hope if Hasif will text her and ask her how is she doing here. but then... still had nothing. she just like a rubbish in a dirty look. and she still waiting even she know that hasif will never come back, let say hasif will accept her. rara is the one who will shout with all her heart ,and said AMIN ,AMIN AMIN, terima kasih. i will be the best for you..

THE END

No comments: